26 maggio 2012

Martini and Christian Louboutin are looking for a star...

                                                                                                Il famoso designer di scarpe Christian Louboutin e Martini cercano una nuova star. Al Design Museum di Londra, dov'è in atto la mostra per festeggiare i 20 anni di carriera di Louboutin, si è tenuta la festa ed il casting per cercare la nuova star femminile per il nuovo spot televisivo Martini, dal valore di 150,000 euro. La ragazza che verrà scelta dovrà rappresentare la filosofia del brand Martini "Luck is an Attitude" e riceverà ben 12 paia di scarpe Christian Louboutin. La ricerca del nuovo volto Martini avverrà in 25 paesi tra cui Brasile, Spagna ed Italia. Tra la guria, oltre allo shoes designer più amato dalle donne, anche lo stilista Matthew Williamson e, tra gli ospiti della serata a Londra, il modello David Gandy.








Acclaimed fashion icon Christian Louboutin and Martini celebrate the launch of a global search across 25 countries, for the next female supermodel to star in a TV commercial worth €150,000
To launch the search, celebrity attendees included The Saturdays, David Gandy and fellow designer Matthew Williamson celebrated at the Design Museum London, home to Christian Louboutin's exhibition, showcasing twenty years of his designs and inspiration.
 The casting will go live across 25 countries on May 28th from Brazil to Spain, South Africa to Italy. The successful candidate will be chosen in October by Christian Louboutin and a high profile judging panel. 
Instantly recognisable by their trademark shiny red-lacquered soles, Louboutin will be giving away 12 pairs of his famous shoes to the successful candidate chosen by the high profile selection panel. 
 The female casting star competition follows the successful launch of Martini’s ‘Luck Is An Attitude’ competition in 2011 to find a male model, launched by supermodel David Gandy. 



Yours Cristina L.

pics and video by: tvc group.

22 maggio 2012

Gucci vs Guess is over. Guess ordered to pay $ 4,7 million to Gucci

Gucci vince contro Guess. In lotta da tre anni, Gucci aveva accusato Guess per una presunta copia del logo, la doppia G, che induceva, secondo i legali di Gucci, i compratori meno attenti a non distingere o addirittura, scambiare i due marchi. La casa di moda di Firenze, aveva chiesto ben 221 mln di dollari di risarcimento alla Guess di Paul Marciano. Oggi il tribunale distrettuale del "Southern district of New York", si è espresso in merito alla vicenda giudiziaria che ha coinvolto le case di moda, confermando quanto affermato negli ultimi tre anni da Guess: ossia che questo caso non sarebbe mai dovuto arrivare in tribunale.
 La richiesta di 221 milioni di risarcimento, avanzata da Gucci, è stata ritenuta assolutamente irragionevole. Dunque, la casa di moda di Firenze, secondo la corte, otterrà "solo" un risarcimento di 4,7 mln, avendo riscontrato una violazione dei diritti di marchio ma non una vera e propria  contraffazione e danni alle vendite Gucci. 


Gucci vs Guess is over. Gucci won the three years legal battle. Gucci accused Guess for a copy of the famous "double G" logo that, according to Gucci's lawyers, led the buyers to swap the two brands.  The Italian house asked to Guess of Paul Marciano 221 milion dollar in reparation. Today, the district court of the "Southern District of New York", has spoken about the court case involving the fashion housesconfirming what was said in the last three years by Guess: that this case should never have come to court .
  The demand of 221 million in damagesmade ​​by Gucciwas regarded as completely unreasonable. Therefore, the fashion house of Florenceaccording to the courtwill "only" have 4.7 million in damageshaving found a violation of trademark rights but no real damage to sales and counterfeiting Gucci.




Yours Cristina L


photo: fashionista.com

15 maggio 2012

From Chanel to Versailles, Cruise Collection 2013


A very elegant, luxurious and historic location for the Chanel Cruise Colletion 2013. Karl Lagerfeld chooses Versailles gardens to show an amazing collection. Keiser Karl creates a contemporary Marie Antoniette, pop as the Sofia Coppola one,who organizes a rave party, as Vogue France says. So many references to the dauphine of France, references to opulence and baroque are so many too. Shoes, sneakers with wedges, gives a "young" touch to everything. Sneakers with wedges under Chanel dresses could really be criticized. The choices of make up and hair style are very curious, the typical "Vidal Sasoon" hair cut with a ponytail. 



Un' ambientazione elegante, storica e lussuosa quella che ha visto sfilare la Cruise Collection 2013 di Chanel. Karl Lagerfeld sceglie i giardini della reggia di Versailles come scenario di una collezione strepitosa. Keiser Karl crea una Maria Antonietta contemporanea, pop come quella di Sofia Coppola, che organizza un rave party, come la definisce Vogue Francia. I rimandi alla delfina di Francia sono tanti, l'opulenza ed i richiami al barocco anche. Tutto riesce ada vere un tocco più "young" grazie alle scarpe, sneakers con la zeppa, che, sotto gli abitini di Chanel, potrebbero far storcere il naso. Curiose le scelte di make-up ed acconciature, un taglio Vidal Sasoon con sotto la coda di cavallo. 






 




Yours Cristina L

8 maggio 2012

Miuccia, the queen of the MET Ball

This year the key word was absolutely one: PRADA. As much that Bruno Mars during his performance shouted “Where’s Miuccia at? Where's Miss Prada?This next song I’m gonna do, this song is for you.” and then he did his song “Just the Way You Are,” changed for Miss Prada: “Miuccia, you're amazing. Just the way you are.”. And the dress designed by Miuccia, inspired to Elsa Schiaparelli, wore by Anna Wintour, represented a perfect synthesis of an exhibition and an idea "“Schiaparelli and Prada: Impossible Conversations” from this month at the MET. Diane Kruger, Grace Coddington, Carey Mulligan, Gwyneth Paltrow and other stars choosed Prada for the most important fashion red carpet. Karolina Kurkova in Rachel Zoe, Lana Del Rey in Altazurra, Sofia Vergara in Marchesa and Scarlet in Dolce and Gabbana gave sparkling touch at the night. But everybody talk about Marc Jacobs' white underpants and transparency, with a lace dress that left little to the imagination and too much to the controversy.
Diane Kruger in Prada

Karolina Kurkova in Rachel Zoe

Carey Mulligan in Prada
Lana Del Rey in Altazurra

Christina Ricci in Thakoon

Sofia Vergara in Marchesa

Scarlet in Dolce e Gabbana

Rihanna in Tom Ford 

Quest'anno la parola d'ordine non può essere stata che Prada. Tanto che Bruno Mars durante la sua esibizione ha gridato “Where’s Miuccia at? Where's Miss Prada?This next song I’m gonna do, this song is for you.” ed ha cantato “Just the Way You Are,” personalizzata per Miuccia: “Miuccia, you're amazing. Just the way you are.” Ed l'abito di Anna Wintour disegnato da Miuccia, ispirandosi ad Elsa Schiaparelli, ha rappresentato la perfetta sintesi di una mostra ed un'idea “Schiaparelli and Prada: Impossible Conversations” in mostra al MET di New York. Diane Kruger, Grace Coddington, Carey Mulligan, Gwyneth Paltrow ed altre star sul tappeto rosso più famoso della moda hanno scelto Prada. Un tocco sparkling alla serata l'hanno dato Karolina Kurkova in uno splendido Rachel Zoe,  Lana Del Rey in Altazurra , Sofia Vergara in Marchesa e Scarlet in Dolce e Gabbana.  Ma tutti parlano delle trasparenze ed i boxer in vista di Marc Jacobs, in un abito di pizzo che ha lasciato poco alla fantastia e tanto alle polemiche.
Gisele Bundchen in Givenchy 


Beyoncè in Givenchy

Linda Evangelista


Emma Stone in Lanvin
Franca Sozzani with Adrien Brody

Anna Wintour in Prada (Elsa Schiaparelli inspired)
Marc Jacobs and Milla Jovovich 

Tom Ford and Chanel Iman 

Natalia Vodianova and Antoine Arnault
Yours Cristina L

2 maggio 2012

Jimmy Choo launches Stylemakers and the Union Jack tribute

Jimmy Choo ha lanciato il nuovissimo progetto Stylemakers questa mattina, una foto gallery interattiva dove i clienti e gli appassionati del brand potranno caricare proprie foto con un look Jimmy Choo. Gli utenti potranno caricare le proprie foto su www.choo247.com ed il sito sarà organizzato in diverse sezioni a seconda del luogo -New York, Londra, Shanghai- che avrà un ambasciatore. Il lancio del sito, coincide con il lancio della nuova linea Jimmy Choo, Choo 24:7, che mira a trovare il paio di scarpe perfetto per ogni occasione. Proprio come ricorda Tamara Mellon, la collezione vuole proporre una linea di scarpe per portare i figli a scuola, per l'ufficio e per una serata galante. Inoltre Jimmy Choo, in occasione delle olimpiadi di Londra e dell'anniversario di William e Kate, omaggia la Union Jack con una linea di accessori a tema. La collezione, decisamente -ovviamente- British, comprende mocassini, clutch, occhiali da sole, borse e portafogli. 
Jimmy Choo Filipa Wallet- 550 euro
Jimmy Choo has launched the brand new project "Stylemakers" this morning, an interactive photo gallery where customers and fan of the brand can upload their pictures with a Jimmy Choo's look. Users can upload their pics on www.choo247.com and the website  will be organized into sections depending on the place- New York, London, Shangai- and which section will have an ambassador.  The launch of the site coincides with the new Jimmy Choo line, Choo 24:7, that wants to be a line with the pair of shoes for all occasions. As Tamara Mellon says, Choo 24:7 has the pair of shoes  for sending kids at school, for the office and for a special gallant evening. 
The brand  has launched also a tribute line to the Union Jack, with a collection of themed accessories. With London Olympics at the gates , and the Royal Wedding anniversary, the line, definitely- obviously- British includes wallets, shoes, bags and sunglasses. 


Jimmy Choo Alex sunglasses-190 euro


Yours Cristina L