24 febbraio 2012

MFW Show Report: Alberta Ferretti, Gucci, Fendi, MaxMara, N°21 by Alessandro Dell'Acqua, Prada

Seduzione romantica, fatta di trasparenze, leggerezza ed un tocco dark. Alberta Ferretti porta in passerella una donna consapevole della sua bellezza, della sua sensualità e della sua eleganza.
Alberta Ferretti
 Romantic seduction, with  transparency, lightness and a touch of dark. Alberta Ferretti brings on catwalk a conscious woman, conscious of her beauty, her sensuality, her elegance.

Seduzione romantica ed allo stesso tempo dark anche per Gucci. Frida Giannini sembra aver addolcito la sua donna sempre forte e sexy. Il colore che salta all'occhio è il verde bosco, in un bellissimo abito di velluto che ricorda i tempi Tom Ford. La sensualità che passa dal velluto alle trasparenze, dalle fantasie floreali agli abiti di piume. 
Gucci
My favorite Gucci piece
Romantic seduction and at the same time dark also for Gucci. Frida Giannini seems to have softened her always strong and sexy woman. The color that catches our eye is the green forest, in a beautiful velvet dress reminiscent of times Tom Ford. The sensuality that went from velvet to transparency, from floral to dresses with feathers.


Alessandro Dell'Acqua per N°21 crea un mix di textures e abbinamenti. Dal 2009, data di nascita di N°21, Dell'Acqua veste senza regole. La sua è una ragazzina vestita di tweed, tulle e organza, che prova a sovvertire dei canoni dell'abbinamento e della moda senza rinunciare ad eleganza e buon gusto.
N°21 by Alessandro Dell'Acqua 
Alessandro Dell'Acqua for N°21 creates a mix of textures and combinations. Since 2009, date of birth of N°21, Dell'Acqua dresses without rules. A little girl dressed in tweed, tulle and organza, trying to subvert the royalties and pairing of fashion without sacrificing elegance and good taste.

Da Fendi regnano i contrasti. Contrasti tra textures e stili. Ma le pellicce sembrano essere le protagoniste assolute. Karl Lagerfeld disegna per Fendi una collezione che comprende textures come il velluto, l'anguilla, l'antilope, piume, chiffon e seta. Contrats reigns on Fendi.
Fendi


Contrasts by textures and styles. Fur seems to be the main character of the fashion show. Karl Lagerfeld designs for Fendi a collection including textures such as velvet, silk, chiffon, eel, antelope.

Una donna in divisa sulla passerella Max Mara. Dal fascino androgino, la donna Max Mara indossa Mary Jane per rendere la sua divisa più femminile e sceglie materiali come l'angora, il cammello, la lana devoré per non rinunciare al lusso. Tagli decisi e donne decisi e forti.
MaxMara
A woman in uniform on Max Mara catwalk. Androgynous charm, she wears Mary Janes to make everything more feminine and she chooses textures as devoré wool, angora, camel hair. Hard cuts and strong and determinate women.

Per quasi quarantacinque minuti gli spettatori della sfilata Prada hanno fissato una moquette viola e dei lampadari arancioni: possibili spoiler della sfilata? Molti avranno pensato "Spero che la collezione non sia come la moquette" ed altri "Spero che sia come la moquette". Ma Miuccia apre con un total black, e da lì la risposta è chiara "solo il make-up riprende moquette e lampadari!". Le parole della signora Prada sono "reinterpretare la moda da giorno delle donne di oggi  e conferirle un'aria grandiosa, quasi regale" e la reinterpreta attraverso il guardaroba maschile. Principalmente si vedono fantasie geometriche e ricami e applicazioni in plastica. La donna è forte e decisa, l'abito da sera è il cappotto, rigorosamente con pantalone slim sotto. 
Prada Finale

Prada
For nearly forty-five minutes Prada fashion show's spectators have seen a purple carpet and an orange lamp: possible spoilers for the show? Many have thought "I hope that the collection is not like the carpet" and others "I hope it's like carpet." But Miuccia opens with a totally black, and from there the answer was clearly "Only make-up is like the carpet and chandeliers." The words of Mrs. Prada "reinterpret women's fashion of today and give it an air of majestic, almost regal" and reinterprets it through the male wardrobe. Mainly you see geometric patterns and embroidery and plastic applications. She is strong and decisive, the evening dress is the coat, strictly with slim trousers.


Yours Cristina L

12 commenti:

Larissa ha detto...

My favorites were Allesandro Dell'Acqua and Gucci, amazing colors and very chic ! xo

http://amordedior.blogspot.com

G.Erika ha detto...

Olá, amei o blog, visite o meu, se gostar segue.
Eu retribuirei e seguirei o seu ;)

www.gleikka.blogspot.com

beijo com carinho

Style Servings ha detto...

Beautiful, love all the deep colours of these collections!

http://styleservings.blogspot.com/

my republic of fashion ha detto...

I still haven't caught up with any of these yet! But Prada and Gucci look absolutely stunning!! :-)SarahD

Chelsea Lane ha detto...

there is so much variety in fashion week. love how you have pictured these unique lines!

xoxo

Eri ha detto...

Great coverage! x

Francivusk ha detto...

Come sempre mi ci vorrà un po' per metabolizzare Prada.. tra qualche mese mi piacerà tantissimo ahahah!

lorenzo botto ha detto...

Bel blog. Guarda il mio a:
http://labaguetteestalamode.blogspot.com/

Anonimo ha detto...

Good information. Lucky me I ran across your blog by accident (stumbleupon).

I've saved it for later!

my web page; Jackpot 6000 free

Anonimo ha detto...

Τhanks foг finally writing about > "MFW Show Report: Alberta Ferretti, Gucci, Fendi, MaxMara, N�21 by Alessandro Dell'Acqua, Prada"
< Liked it!

Feel free to visit my website; näsplastik ()

Anonimo ha detto...

Why viewers still use to read news papers when in this technological world the whole thing
is accessible on net?

my homepage: Nummerupplysningen

Anonimo ha detto...

Gooԁ write-uρ. I absolutely apρrecіate
this ωebsitе. Stick with it!

Visit mу sіte гhinoplaѕtу (http://hktbbs.org/)